søndag 6. desember 2009

Monday, monday. So good to me.

Åj! Hva skjedde med 5.desember egentlig..?
Bortsett fra at jeg svakt kan erindre at jeg fikk en kingsizeboks C-vitaminer i adventskalenderen, så er  hele dagen allerede forsvunnet inn i glemselen. Derfor, nok om den!

Idag er det 2.søndag i advent. Og jeg kan likegjerne si det med én gang; Jeg elsker denne dagen! Jeg er sågodt som kvitt H1N1 og alt som ligner, og jeg er bare få timer unna å kunne gå på jobb igjen! Og quiz. Og å treffe folk. Jeg skal uuuut!!!! Som jeg gleder meg! Man blir tussete i hjernen av å sitte inne en hel uke, uten å ha særlig annet enn facebook-kontakt med omverdenen.
Jeg startet dagen idag med et herlig lite maraton av Teodor & Elis julekalender på YouTube. Fantastisk! Som barn elsket jeg dette programmet, men jeg husket virkelig ikke at Teodor var så morsom?!



Ellers har jeg fått laget ferdig julegave til mine besteforeldre; En fotobok med minner fra da vi feiret min farmors 80-årsdag på Lovund i sommer. Phu.. så var dét ute av verden.

Flittig-Lise som jeg er har jeg også fått vasket klær idag. Og spilt masse piano. O´lykke! Jeg øver meg på Beethovens  Måneskinnsonate, men fordi jeg ikke leser noter tar det ganske lang tid. (Takk til alle som legger ut lærevideoer på YouTube!) Det minner meg forøvrig på at et aldri så lite luksusproblem har oppstått; Siden sist jul har jeg kjøpt piano. Og i min lille leilighet har jeg ikke plass til både juletre, piano og kjøkkenbord. Én av tingene må ut. Det hersker imidlertid ingen som helst tvil om at kjøkkenbordet taper kampen og må flytte ut i boden i julen.. Muligens til skrekk og stor ergelse for naboer med god hørsel.

Heldigvis er dette min blog, og her spiller jeg hva jeg vil.


Og nå er det plutselig enda kortere tid igjen til mandag.
Hurra, og takk for idag!

Ingen kommentarer: