onsdag 2. desember 2009

Jeg sprer snørr, men hygger meg.

I utgangspuntet har denne andre dagen i desember vært helt lik den første. Jeg hoster og nyser og har vært hjemme fra jobb. Men er på bedringens vei nå. Jeg føler det på meg.

Når man er syk og hjemme helt alene (kanskje fordi man tilfeldigvis bor helt alene), og ønsker å oppleve noe hyggelig, nytter det ikke å sette seg ned å vente på at noe hyggelig skal ramle ned i hodet på seg. Man må arrangere det selv. Selvsagt er det begrenset hvor mye energi man orker å investere i et slikt prosjekt. Spesielt hvis man er slapp og har feber og sprer snørr i tide og utide. For mitt vedkommede falt valget på å lese litt mer i én av de ca 20 bøkene jeg leser for tiden, "Drømmehjerte" av Cecilia Samartin. Den er nyyydelig. Samtidig spiste jeg pepperkakehjerter og mandariner, og hørte på "Tour de Force" med Ole Edvard Antonsen, ispedd litt julemusikk.














Hva mer kan en snørrete sjel ønske seg? (Annet enn kleenex da..)
Takk for idag.

Ingen kommentarer: